[ Pobierz całość w formacie PDF ]
1. Podnieść "skrzydełko" plastikowe zasłanaijące mocowanie wycieraczki tylnej szyby, odkręcić śrubę i
pomocować się z wycieraczką (uwaga ramię wycieraczki jest plastikowe) tak aby zeszła z trzpienia.
2. Odkręcić śruby osłony i zdjąć osłonę klapy tylnej (uwaga - mocowane na kołkach więc
trzeba wsunąć łapkę tu i ówdzie żeby pomóc kołkowi odskoczyć). Po zdjęciu osłony odpiąć kostkę z silnika
wycieraczki, odłączyć przewód spryskiwacza i odkręcić trzy śruby mocujące silnik tylnej wycieraczki i wyjąć
cały silnik.
3. Trzeba wybić trzpień widoczny (tak ten wielki) po prawej stronie zdjęcia. Oczyścić papierem ściernym z rdzy
, przesmarować jakąś wazelinką techniczą albo innym smarowidłem do tego typu części (obracających się
osiek), złożyć wszystko do kupy, podłączyć kostkę i na sucho sprawdzić czy działa.
4. Zdarza się też nieprawidłowy styk – po przeciwnej stronie mechanizmu - (na zdjęciu zazn.strzałką) styki
siebrudzą smarem – trzeba je przeczyścić (umyć).
5. Może też być problem przekaźnika – trzeba rozebrać obudowę i sprawdzić czy przekaźnik nie ma
poluzowanych nóżek albo wręcz urwanych. Zdarzyło się jednemu z kolegów forum że trzeba było rozebrać
przekaźnik z braku dostępności podobnego w sprzedaży – wówczas należy przeciąć obudowę przekażnika w
odległości ok. 3mm od „góry” i przeczyścić styki . Potem skleić klejem lub lutownicą zgrzać obudowę.
6. Jeśli wszystko OK to zamontować z powrotem silnik, podpiąć spryskiwacz, kostkę „z prądem”, założyć
tapicerkę na drzwi, ramię wycieraczki założyć i można jechać :D
[ Pobierz całość w formacie PDF ]