[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
Flash 5. Biblia
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Robert Reinhardt, Jon Warren Lentz
T³umaczenie: Marek Binkowski, Rafa³ Joñca, Joanna
Pasek, Wojciech Pazdur
ISBN: 83-7197-536-8
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: 1192
oprawa twarda
Zawiera CD-ROM
KATALOG ONLINE
Flash 5 Bible
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Internet znacznie zmieni³ sposób, w jaki ludzie pracuj¹, ¿yj¹ i komunikuj¹ siê ze sob¹. Nie
mo¿na nie zauwa¿yæ podobieñstwa pomiêdzy cyfrow¹ rewolucj¹ i innymi wynalazkami,
które zmieni³y i ukszta³towa³y pokolenia: telefonem, radiem i telewizj¹. Chocia¿ w trakcie
ich wprowadzania by³y prymitywne, ostatecznie sta³y siê du¿o bardziej dynamiczne,
potê¿niejsze i atrakcyjniejsze. Telefon z dwuczêciowej skrzynki zmieni³ siê w niewielkie
bezprzewodowe urz¹dzenie s³u¿¹ce za przenone biuro. Telewizja osi¹gnê³a taki poziom,
¿e w pokoju, ogl¹daj¹c film, mo¿esz czuæ siê jak w kinie. Internet na pocz¹tku by³ (i dla
wielu osób nadal jest) statyczny, powolny i niezbyt atrakcyjny. Flash zrewolucjonizowa³
sposób, w jaki projektanci, animatorzy i twórcy mog¹ zrealizowaæ swoje pomys³y, dziêki
czemu ponad dwiecie milionów internautów mo¿e chocia¿ przez chwilê odczuæ, co to jest
Internet.
Po wprowadzeniu ka¿dej nowej wersji Flasha widzielimy, ¿e coraz wiêksza liczba
u¿ytkowników programu korzysta³a z nowych funkcji. Najpierw byli ilustratorzy
i  animatorzy tworz¹cy wspania³¹ grafikê wektorow¹. Póniej pojawili siê projektanci witryn
kreuj¹cy interaktywne menu, animowan¹ grafikê lub nawet ca³e witryny. Twórcy
programów rozpoczêli projektowanie nowoczesnych aplikacji internetowych oraz
zakoñczenia interfejsów baz danych. Inni opracowywali multimedialne reklamy,
prezentacje, wygaszacze ekranów i symulacje produktów. Pozostali nadal wykorzystywali
Flasha do tworzenia kreskówek dla telewizji lub krótkich filmów. Nie dziwi wiêc fakt,
ze  spo³ecznoæ pos³uguj¹ca siê programem uros³a do pó³ miliona u¿ytkowników, pojawi³y
siê dziesi¹tki witryn powiêconych Flashowi,awlokalnych konferencjach o wspólnym
temacie przewodnim -- aplikacji Flash firmy Macromedia -- uczestnicz¹ tysi¹ce osób.
U¿ytkownicy programu nigdy nie przestali mnie zadziwiaæ innowacyjnymi pracami
tworzonymi po wydaniu ka¿dej wersji Flasha, ci¹gle pokazuj¹c, co jeszcze mo¿na
osi¹gn¹æ. Wspaniali u¿ytkownicy oraz tworzone przez nich prezentacje inspiruj¹ zespó³
firmy Macromedia do poprawy i unowoczeniania tej platformy.
Mam zaszczyt pracowaæ z autorami tej ksi¹¿ki -- Jonem Warrenem Lentzem oraz
Robertem Reinhardtem -- jednymi z najbardziej szanowanych ekspertów flashowej
spo³ecznoci. Aby zwiêkszyæ atrakcyjnoæ tej ksi¹¿ki, zgromadzili zespó³ ponad
czterdziestu osób, które napisa³y æwiczenia; do grupy tej do³¹czyli najlepsi artyci,
projektanci i twórcy pracuj¹cy we Flashu. Flash 5. Biblia jest szczegó³owym
przewodnikiem po aplikacji Flash firmy Macromedia i zawiera wskazówki pozwalaj¹ce
dok³adnie poznaæ wszystkie tajniki programu. Jest to ksi¹¿ka, któr¹ powinien posiadaæ
ka¿dy prawdziwy projektant witryn i animator.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
O Autorach ............................................................................................................................................23
O Redaktorach merytorycznych............................................................................................................25
Przedmowa............................................................................................................................27
Wstp....................................................................................................................................29
Przegld: Flash w pigułce.....................................................................................................35
Rozdział 1. Struktura Flasha.................................................................................................71
Rozdział 2. Interfejs programu: panele, ustawienia, menu...................................................81
Rozdział 3. Narzdzia do powikszania i przesuwania obrazu............................................123
Rozdział 4. Zaznaczanie i narzdzie Pen Tool...................................................................129
Rozdział 5. Narzdzia rysownicze i malarskie...................................................................149
Rozdział 6. Kolor................................................................................................................179
Rozdział 7. Tekst ................................................................................................................201
Rozdział 8. Listwa czasowa................................................................................................219
Rozdział 9. Biblioteka Flasha — symbole i klony.............................................................243
Rozdział 10. Rysowanie we Flashu....................................................................................277
Rozdział 11. Animacje........................................................................................................309
Rozdział 12. Bitmapy i materiały w innych formatach......................................................333
Rozdział 13. Projektowanie interfejsu................................................................................363
! "
Rozdział 14. D8wik — podstawy .....................................................................................393
Rozdział 15. Import i edycja d8wiku we Flashu...............................................................405
Rozdział 16. Optymalizacja d8wiku.................................................................................421
#$$%&'("
Rozdział 17. Akcje i detektory zdarze:................................................................................439
Rozdział 18. Zarzdzanie listwami czasowymi..................................................................459
Rozdział 19. Sterowanie klipami filmowymi.....................................................................493
Rozdział 20. Doczytywanie filmów i biblioteki współdzielone...........................................549
 )*+
#,&-%.'$/'0$)
Rozdział 21. Planowanie struktury kodu............................................................................579
Rozdział 22. Funkcje i tablice.............................................................................................611
Rozdział 23. Klipy filmowe jako obiekty zło<one.............................................................641
Rozdział 24. Wyprowadzanie i pobieranie danych we Flashu...........................................667
Rozdział 25. Formatowanie tekstu w polach tekstowych Flasha.......................................693
Rozdział 26. Zaawansowana budowa klipów filmowych..................................................705
#
1$0'- )
Rozdział 27. Co to jest Generator?.....................................................................................727
Rozdział 28. Zastosowania Generatora ..............................................................................741
Rozdział 29. Aplikacje serwerowe niezale<nych producentów .........................................769
#20340'%&0&&5"
Rozdział 30. Programy do edycji grafiki rastrowej............................................................785
Rozdział 31. Programy do edycji grafiki wektorowej........................................................813
Rozdział 32. Programy do edycji d8wiku.........................................................................855
Rozdział 33. Grafika trójwymiarowa..................................................................................885
Rozdział 34. Format QuickTime ........................................................................................917
Rozdział 35. Format RealMedia.........................................................................................949
Rozdział 36. Tworzenie filmów wideo we Flashu.............................................................965
Rozdział 37. Tworzenie kreskówek we Flashu..................................................................987
Rozdział 38. Planowanie z u<yciem specjalistycznych aplikacji.....................................1019
Rozdział 39. Współpraca z programami Dreamweaver i Director...................................1047
# %$%+'-&365
Rozdział 40. Publikowanie filmów Flasha.......................................................................1089
Rozdział 41. Osadzanie filmu Flasha w dokumencie HTML...........................................1121
Rozdział 42. Odtwarzacze, projektory i wygaszacze ekranu ...........................................1151
$
Dodatek A
PÅ‚yta CD-ROM
.................................................................................................1179
Skorowidz.........................................................................................................................1181
/0$'
7.$' "
78$'&%$%'%')
,&
2$0
,9:04'")
wiczenie ..............................................................................................................................................35
Rozpoczynamy projekt....................................................................................................................35
Piłka.................................................................................................................................................39
Pierwsza animacja...........................................................................................................................41
Symbol klipu filmowego.................................................................................................................46
Etykiety i komentarze......................................................................................................................48
Praca z tekstem................................................................................................................................50
Symbol przycisku............................................................................................................................51
D/wi0k ............................................................................................................................................58
Rozmieszczenie elementów na listwie czasowej ............................................................................60
Pierwszy kontakt z j0zykiem ActionScript .....................................................................................61
Tworzenie skryptów........................................................................................................................63
Testowanie filmu.............................................................................................................................66
Porady dotycz3ce efektywnej pracy z programem................................................................................66
Organizacja pracy............................................................................................................................66
Poznaj mo4liwo5ci i ograniczenia Flasha 5.....................................................................................67
/$$
Spojrzenie na struktur0 programu..........................................................................................................71
Przetwarzanie obrazów bitmapowych.............................................................................................72
Program wektorowy........................................................................................................................72
Animacje wektorowe.......................................................................................................................72
8rodowisko edycyjne ......................................................................................................................73
Sekwencer animacyjny....................................................................................................................73
Programowanie interfejsu i obsługi baz danych..............................................................................74
Wy5wietlanie filmów Flasha...........................................................................................................75
Zastosowania filmów Flasha 5 ..............................................................................................................75
Planowanie interaktywnych projektów Flasha................................................................................76
Typy plików Flasha.........................................................................................................................78
)*+
$-0&:0;$;& 5
Podstawy................................................................................................................................................81
Przybornik.......................................................................................................................................81
Podpowiedzi narz0dzi......................................................................................................................83
Narz0dzia Flasha zwi3zane z kolorem ............................................................................................84
Poznajemy interfejs Flasha....................................................................................................................84
Podobie<stwo Flasha 5 na ró4nych platformach.............................................................................84
Podr0czne menu ..............................................................................................................................88
Menu Flasha ..........................................................................................................................................88
Menu File ........................................................................................................................................88
Publikowanie...................................................................................................................................92
Drukowanie.....................................................................................................................................92
Menu Edit........................................................................................................................................93
Menu View....................................................................................................................................103
Menu Insert ...................................................................................................................................106
Menu Modify.................................................................................................................................108
Menu Text .....................................................................................................................................111
Menu Control ................................................................................................................................112
Menu Window...............................................................................................................................113
Menu Help.....................................................................................................................................120
Materiały szkoleniowe w trybie offline.........................................................................................121
Materiały szkoleniowe w trybie online .........................................................................................121
<00+"
Narz0dzie Zoom Tool..........................................................................................................................123
Powi0kszenie i pomniejszenie.......................................................................................................124
Narz0dzie Hand Tool...........................................................................................................................125
Parametr Zoom Control i polecenia zwi3zane z powi0kszeniem........................................................125
Parametr Zoom Control.................................................................................................................125
Polecenia menu View zwi3zane z powi0kszeniem obrazu ...........................................................126
=',
Narz0dzie Lasso...................................................................................................................................130
Zaznaczanie w trybie Polygon Mode............................................................................................130
Modyfikator Magic Wand.............................................................................................................131
Parametry modyfikatora Magic Wand ..........................................................................................131
Narz0dzie Arrow Tool.........................................................................................................................132
Zaznaczanie elementów za pomoc3 narz0dzia Arrow ..................................................................133
Funkcja przyci3gania do obiektów................................................................................................134
Wspomaganie rysowania...............................................................................................................135
Modyfikator Smooth narz0dzia Arrow Tool.................................................................................135
Modyfikator Straighten narz0dzia Arrow Tool.............................................................................136
Modyfikator Rotate narz0dzia Arrow Tool...................................................................................137
Modyfikator Scale narz0dzia Arrow Tool.....................................................................................137
Okno dialogowe Scale and Rotate.................................................................................................138
Trzy stany narz0dzia Arrow, umo4liwiaj3ce zmian0 kształtów i przemieszczanie rysunków......139
Narz0dzie Pen Tool .............................................................................................................................141
Zastosowania narz0dzia Pen Tool.................................................................................................141
Zastosowania narz0dzia Subselect Tool........................................................................................145
Styl i kolor linii .............................................................................................................................146
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • asael.keep.pl
  •