[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Flash CS3 Professional PL.
Klatka po klatce
Autor: Russell Chun
TÄ€umaczenie: Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-1342-7
TytuĀ oryginaĀu:
Flash CS3 Professional
Visual QuickPro Guide
Format: 168x237, stron: 530
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Odkryj najgĀķbiej strzeŃone tajemnice Flasha
¤
Jak tworzyÄ› rozbudowane animacje?
¤
W jaki sposb kontrolowaÄ› obiekty, wykorzystujÄ´c ActionScript?
¤
Jak pobieraě dane z zewnķtrznych łrdeĀ?
Flash CS3 Professional to kolejne wcielenie narzķdzia, ktre zyskaĀo uznanie
dziesiĴtek tysiķcy twrcw witryn WWW. Jednak jego niesamowite moŃliwoľci
w zakresie tworzenia grafiki i animacji to tylko wierzchoĀek gry lodowej. SwojĴ
prawdziwÄ´ potÄ·gÄ· Flash ujawnia, gdy siÄ·gniemy po rozwiÄ´zania oparte na wbudowanym,
obiektowym jÄ·zyku programowania noszÄ´cym nazwÄ· ActionScript 3.0. Za jego pomocÄ´
moŃemy kontrolowaě niemal kaŃdy aspekt animacji i wszystkie obiekty wchodzĴce w jej
skĀad, sterowaě wyľwietlaniem i pobieraniem danych oraz odtwarzaniem dłwiķku.
Jesteľmy w stanie wykreowaě niesamowite efekty, jakich nigdy nie uzyskalibyľmy,
wykorzystujĴc inne techniki. W ksiĴŃce âFlash CS Professional PL. Techniki
zaawansowane. Klatka po klatce" opisano techniki tworzenia animacji zwiÄ´zane
ze stosowaniem jķzyka ActionScript. CzytajĴc jĴ, poznasz podstawy tego jķzyka, a takŃe
dowiesz siķ, w jaki sposb pisaě skrypty i do jakich obiektw je doĀĴczaě. Nauczysz siķ
kontrolowaě elementy graficzne, dłwiķkowe, tekstowe i nawigacyjne umieszczone
w prezentacji za pomocĴ poleceĺ ActionScriptu. Opanujesz sposoby ĀĴczenia witryn
WWW tworzonych we Flashu z zewnÄ·trznymi plikami, przeglÄ´darkÄ´ internetowÄ´
i serwerem, na ktrym sĴ publikowane. Znajdziesz tu takŃe informacje o wykrywaniu
bĀķdw w skryptach i ich usuwaniu.
¤
Animacje poklatkowe i automatyczne
¤
Animowane maski
¤
Rotoskopia
¤
Edycja kodu ActionScript w panelu Actions
¤
Tworzenie funkcji
¤
ObsĀuga zdarzeĺ w animacji
¤
ZarzÄ´dzanie listwami czasowymi
¤
Tworzenie elementw nawigacyjnych
¤
Pobieranie plikw multimedialnych z zewnķtrznych łrdeĀ
¤
Przetwarzanie elementw graficznych i dłwiķkowych oraz danych tekstowych
¤
Operacje matematyczne we Flashu
¤
Optymalizacja filmw
Odkryj zapierajĴce dech w piersiach moŃliwoľci synergii Flasha i jķzyka ActionScript!
Techniki zaawansowane.
Spis treci
Spis treci
Wstp
9
Cz I
Zaawansowane animacje
13
Rozdzia 1.
Tworzenie zoonych projektów 15
Automatyczna animacja ruchu ................................................................................ 16
Automatyczna animacja ksztatu ............................................................................. 28
Efekty specjalne ...................................................................................................... 33
Animowane i zoone maski .................................................................................... 38
Rozdzia 2.
Praca z wideo 49
Osadzanie plików wideo we Flashu ....................................................................... 50
Zewntrzne pliki wideo; stopniowe pobieranie filmów w trakcie odtwarzania ...... 59
Rotoskopia ............................................................................................................... 65
Cz II
Interaktywno
67
Rozdzia 3.
Posugiwanie si jzykiem ActionScript 69
Co kryje nazwa ActionScript 3.0? .......................................................................... 70
Obiekty i klasy ......................................................................................................... 71
Metody i waciwoci .............................................................................................. 72
Uywanie notacji kropkowej ................................................................................... 73
Wicej na temat interpunkcji ................................................................................. 75
Panel Operacje ........................................................................................................ 76
Edycja kodu ActionScript ....................................................................................... 85
Uywanie obiektów ................................................................................................. 88
Funkcje .................................................................................................................... 97
Stosowanie komentarzy ......................................................................................... 101
Rozdzia 4.
Wicej o przyciskach i obsudze zdarze 103
Odbieranie zdarze ............................................................................................... 104
Obsuga myszy ....................................................................................................... 106
Klasa SimpleButton ............................................................................................... 110
Niewidoczne przyciski .......................................................................................... 114
Animowane przyciski a klipy filmowe .................................................................. 116
Zoone przyciski ................................................................................................... 119
Moliwoci ledzenia przycisków ......................................................................... 123
Zmiana zachowania przycisku .............................................................................. 126
5
 Spis treci
Dynamiczne tworzenie przycisków ......................................................................... 129
Obsuga klawiatury ................................................................................................ 131
Menu podrczne ................................................................................................... 134
Tworzenie powtarzajcych si akcji ..................................................................... 140
Obiekt Timer ......................................................................................................... 141
Podsumowanie zdarze ........................................................................................ 144
Rozdzia 5.
Praca z wieloma listwami czasowymi 145
Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych ........................................ 146
cieki adresowe ................................................................................................... 147
Bezwzgldne i wzgldne cieki adresowe ......................................................... 151
Uywanie akcji with do adresowania klipów filmowych ..................................... 153
Klipy filmowe jako kontenery ............................................................................... 155
Etykiety uj .......................................................................................................... 159
Rozdzia 6.
Zarzdzanie komunikacj zewntrzn 163
Komunikowanie si przez przegldark internetow ......................................... 164
adowanie zewntrznych filmów Flasha ............................................................. 180
Kontrolowanie zaadowanych filmów Flasha ...................................................... 185
adowanie zewntrznych obrazów ...................................................................... 190
Komunikacja z zewntrznym wideo .................................................................... 193
Stosowanie projektorów i akcji fscommand ......................................................... 200
Komunikowanie si z drukark ............................................................................ 203
Wykrywanie pobierania danych z sieci — wskaniki postpu adowania ......... 212
Cz III
Sterowanie grafik i dwikiem
221
Rozdzia 7.
Sterowanie grafik 223
Lista wywietlania ................................................................................................. 224
Zmiana wasnoci obiektu graficznego ................................................................. 225
Skalowanie i znieksztacanie obiektów ................................................................ 232
Zmiana koloru ........................................................................................................ 236
Mieszanie kolorów ................................................................................................ 242
Uycie filtrów do tworzenia efektów specjalnych ............................................... 245
Przeciganie i upuszczanie obiektów ................................................................... 248
Wykrywanie kolizji obiektów ............................................................................... 252
Dynamiczne tworzenie obiektów ........................................................................... 255
Kontrolowanie kolejnoci nakadania obiektów .................................................. 258
Dynamiczne tworzenie ksztatów ......................................................................... 261
Dynamiczne maski ................................................................................................ 278
Dostosowanie wygldu wskanika myszy ............................................................ 284
Podstawy animacji za pomoc jzyka ActionScript ............................................. 286
Obrazy bitmapowe ................................................................................................ 291
Tworzenie bitmap i dostp do nich ...................................................................... 292
6
Spis treci
Edycja bitmap ........................................................................................................ 298
Uywanie filtrów do modyfikacji bitmap ............................................................. 308
Animowanie bitmap .............................................................................................. 311
Rozdzia 8.
Sterowanie dwikiem 315
Wprowadzanie dwików ..................................................................................... 316
Odtwarzanie dwików z biblioteki ..................................................................... 317
Wczytywanie i odtwarzanie zewntrznych dwików ........................................ 319
Sterowanie odtwarzaniem dwików ................................................................... 321
Modyfikacja natenia i balansu dwiku ............................................................ 325
Wykrywanie zdarze dwiku .............................................................................. 330
Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 .................................. 332
Wizualizacja dwiku ............................................................................................ 335
Tworzenie dynamicznego sterowania dwikiem ............................................... 338
Cz IV
Przetwarzanie informacji
343
Rozdzia 9.
Sterowanie przepywem informacji 345
Zmienne i wyraenia ............................................................................................. 346
Wczytywanie zewntrznych zmiennych .............................................................. 350
Przechowywanie i wspódzielenie informacji ...................................................... 359
Modyfikacja zmiennych ........................................................................................ 365
Dynamiczne generowanie nazw zmiennych za pomoc wyrae ...................... 367
Testowanie informacji za pomoc instrukcji warunkowych ................................. 369
Alternatywa dla instrukcji warunkowej ................................................................ 374
Rozgazione instrukcje warunkowe .................................................................... 376
czenie warunków z operatorami logicznymi ................................................... 380
Ptle ....................................................................................................................... 382
Rozdzia 10.
Tekst 387
Wejciowe pole tekstowe ...................................................................................... 388
Dynamiczne pole tekstowe ................................................................................... 390
Opcje pól tekstowych ............................................................................................ 392
Wywietlanie tekstu w formacie HTML .............................................................. 395
Waciwoci klasy TextField ................................................................................. 400
Dynamiczne generowanie pól tekstowych .......................................................... 410
Edycja tekstu w polach tekstowych ..................................................................... 412
Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewntrznych
arkuszy stylów ..................................................................................................... 422
Wykrywanie aktywnego pola tekstowego ............................................................ 426
Uaktywnianie pól tekstowych i zaznaczanie tekstu w polach tekstowych ......... 429
Analiza tekstu ......................................................................................................... 431
Aranacja tekstów .................................................................................................. 441
7
Spis treci
Rozdzia 11.
Przetwarzanie informacji 445
Obliczenia przy uyciu klasy Math ...................................................................... 446
Wyliczanie któw .................................................................................................. 447
Tworzenie ukierunkowanego ruchu ..................................................................... 456
Obliczanie odlegoci ............................................................................................ 460
Generowanie liczb losowych ................................................................................ 462
Przechowywanie informacji w tablicach .............................................................. 463
Obsuga obiektów umieszczonych w tablicy ....................................................... 470
Data i czas .............................................................................................................. 475
Rozdzia 12.
Zarzdzanie zawartoci i usuwanie bdów 483
Wspódzielenie symboli z biblioteki .................................................................... 484
Wspódzielenie czcionek ...................................................................................... 491
Doczanie zewntrznego kodu ActionScript ..................................................... 494
Panel Eksplorator filmu ........................................................................................ 497
ledzenie zmiennych w panelu Wyjcie .............................................................. 501
Okrelanie typu zmiennej ..................................................................................... 503
Optymalizacja filmu .............................................................................................. 504
Unikanie typowych bdów .................................................................................. 508
Dodatek A
Klawisze i odpowiadajce im kody
509
Skorowidz
511
8
[ Pobierz całość w formacie PDF ]