[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Flash. Filmy i dwiêk.
SPIS TRECI
Techniki zaawansowane
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: praca zbiorowa
T³umaczenie: Marek Binkowski
ISBN: 83-7197-854-5
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 410
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Pomyl o dziesiêciu najbardziej interesuj¹cych stronach internetowych, jakie widzia³e
w ostatnim tygodniu. Co mia³y wspólnego? Niewiele, jeli by³y naprawdê dobre. Oprócz
tego, ¿e przypuszczalnie wszystkie by³y utworzone we Flashu i niemal na pewno
zawiera³y jakie bogate elementy obrazu i dwiêku.
W tej ksi¹¿ce chyba po raz pierwszy po³¹czono te dwa aspekty -- Flasha oraz bogate
materia³y filmowe i dwiêkowe. Pisarz Edward Bellamy trafnie przewidzia³
wszechobecnoæ mediów w roku 2000, obserwuj¹c Amerykê pod koniec 19. stulecia.
Lecz nawet on myla³ o bardziej jednolitym procesie. Podczas gdy wiêkszoæ wiata
zawierzy³a hollywoodzkiej wizji filmu, czyli kinowych rozmiarów telewizorom stoj¹cym
w ka¿dym mieszkaniu, bogate materia³y filmowe zaczynaj¹ zagl¹daæ na ekrany naszych
komputerów po³¹czonych z Internetem.
Prawdziwie bogaty film i dwiêk w projektach internetowych nie jest na razie
rozpowszechniony, lecz kreatywnoæ rozkwita wszêdzie tam, gdzie pozwalaj¹ jej na to
bariery technologiczne. Pomyl o z³otych latach filmu czy muzyki rozrywkowej. To, co
dzieje siê z dzisiejszymi mediami, mo¿e mieæ wiêksze znaczenie ni¿ to, co uda³o siê
zrobiæ grupie The Beatles z czterocie¿kowymi nagraniami.
To wznios³e s³owa, lecz poparcie dla nich mo¿esz znaleæ, przegl¹daj¹c chocia¿by pliki
ród³owe na p³ycie CD-ROM, do³¹czonej do tej ksi¹¿ki. W tym miejscu rozpoczyna siê
nowa podró¿.
Rol¹ tego wstêpu jest przywitanie ciê na pok³adzie, poinformowanie o konwencjach
typograficznych stosowanych w ksi¹¿ce, a tak¿e wskazanie, w którym miejscu mo¿esz
rozpocz¹æ czytanie.
W pierwszym rozdziale, którego autorami s¹ Murat Bodur i Doug McDermott, znajduje
siê opis jednej z wersji przysz³oci bogatych mediów sieciowych. W rozdziale drugim
znajdziesz przegl¹d opcji, jakie udostêpnia Flash podczas pracy nad bogatymi
materia³ami filmowymi i dwiêkowymi. Wska¿emy tam równie¿, w których miejscach
ksi¹¿ki opisane s¹ poszczególne opcje. Do dalszych rozdzia³ów raczej nie powiniene
przechodziæ bez przeczytania poprzednich.
Wierzymy, ¿e opisalimy wszystkie istotne opcje dotycz¹ce opracowywania bogatych
materia³ów filmowych i dwiêkowych we Flashu i na stronach tej ksi¹¿ki zawarlimy
wystarczaj¹co du¿o wiedzy nawet dla najbardziej dociekliwych umys³ów.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Wstp...........................................................................................................................13
Od czego zacz....................................................................................................................13
Konwencje typograficzne.....................................................................................................14
Płyta CD-ROM.....................................................................................................................15
Wydawca oryginału..............................................................................................................15
Rozdział 1. Rewolucja i ewolucja: spojrzenie na wiat filmu i dwiku................17
Internet ............................................................................................................................................18
Materiały filmowe i dwikowe......................................................................................................19
Internetowe bankomaty...................................................................................................................21
Przyszło filmów flashowych........................................................................................................24
Rozdział 2. Planowanie projektu ..............................................................................27
Przygotowanie materiału wideo............................................................................................27
Właciwy monta%............................................................................................................................28
Prdko odtwarzania klatek...........................................................................................................28
Wymiary obrazu........................................................................................................................29
Kompresja obrazu .....................................................................................................................30
Mamy materiał wideo, co dalej?...........................................................................................33
Importowanie materiału wideo do Flasha.................................................................................33
Konwersja klipu wideo na format SWF....................................................................................38
Umieszczanie zawartoci flashowej w „zewntrznych” rodowiskach....................................40
D*wi+k..................................................................................................................................41
Plany i schematy...................................................................................................................42
Rozdział 3. After Effects ............................................................................................47
Interfejs programu After Effects .....................................................................................................47
Tworzenie efektów..........................................................................................................................51
Eksport materiału wideo dla Flasha......................................................................................74
Tworzenie interfejsów.....................................................................................................................75
Przygotowanie materiałów w After Effects..............................................................................76
Realizacja projektu we Flashu ..................................................................................................79
Eksperymentowanie i tworzenie nowych efektów....................................................................81
Rozdział 4. Badcop: niska przepustowo&, mocne wra(enia..................................83
Planowanie projektu Badcop................................................................................................84
Metoda pracy...................................................................................................................................86
Kr+cenie i przygotowanie materiału wideo dla Flasha.........................................................87
Importowanie projektu After Effects do Flasha...................................................................96
Optymalizacja.....................................................................................................................102
 4
Flash. Filmy i dwik. Techniki zaawansowane
Doł:czanie dwiku................................................................................................................105
Ko;cowy rezultat....................................................................................................................107
Rozdział 5. QuickTime i animacja..........................................................................109
Materiał wideo...............................................................................................................................110
Wykorzystanie materiału wideo do tworzenia animacji ...............................................................117
Rozdział 6. Mechanizm pobierania danych wideo we Flashu..............................137
Jak to działa.........................................................................................................................138
Plik FLA..............................................................................................................................139
Rozdział 7. Program Flix.........................................................................................145
Inne metody.............................................................................................................................150
Program Wildform Flix......................................................................................................151
Tworzenie banera w formacie SWF..............................................................................................154
Przygotowanie materiału wideo..............................................................................................155
A teraz co z zupełnie innej beczki….....................................................................................164
Rozdział 8. Program Turbine Video Encoder .......................................................167
Jak to działa...................................................................................................................................167
Interfejs u%ytkownika....................................................................................................................168
Otwieranie pliku ródłowego..................................................................................................170
Zaznaczanie fragmentu klipu..................................................................................................171
Kodowanie..............................................................................................................................173
Zakładka Video.......................................................................................................................174
Zakładka Flash........................................................................................................................178
Zakładka Audio.......................................................................................................................182
Menu Settings i predefiniowane ustawienia ...........................................................................184
Przykładowy proces kodowania pliku Flasha.........................................................................185
Rozdział 9. Tworzenie flashowej galerii wideo......................................................191
Galeria wideo — co to takiego?....................................................................................................191
Tworzenie galerii wideo..........................................................................................................193
Elementy sterowania .....................................................................................................................204
Suwak............................................................................................................................................210
Kod obsługuj:cy suwak ..........................................................................................................214
Informacje o klipie wideo..............................................................................................................219
Oprogramowanie pola informacyjnego ..................................................................................220
Czas na seans! ...............................................................................................................................224
Rozdział 10. Flash, wideo i HTML .........................................................................225
Znaczniki <OBJECT> i <EMBED>...................................................................................226
Jak to naprawd+ działa........................................................................................................228
Ramki ............................................................................................................................................229
Przyciski w dokumencie HTML-a.................................................................................................231
Wreszcie troch Flasha..................................................................................................................233
Pójd*my dalej......................................................................................................................235
Inspiracja.............................................................................................................................236
Rozdział 11. Odtwarzacz QuickTime Flash...........................................................239
Planowanie ....................................................................................................................................240
Tworzenie tła...........................................................................................................................241
Spis treci
5
Tworzenie masek ....................................................................................................................243
Planowanie materiału wideo w programie QuickTime 5 Pro .......................................................244
Klip wideo...............................................................................................................................245
Jcie%ka dwikowa.................................................................................................................248
Czołówka i informacje o autorach ..........................................................................................250
Menu utworzone we Flashu....................................................................................................251
Dodatkowe przyciski steruj:ce ...............................................................................................254
Kompilacja projektu w programie QuickTime 5 Pro....................................................................257
„Skóry”....................................................................................................................................262
Rozdział 12. Integracja odtwarzacza RealPlayer z Flashem................................265
Wiodce odtwarzacze.........................................................................................................266
Ogólne spojrzenie...............................................................................................................267
Sterowanie odtwarzaczem RealPlayer za pomoc skryptów JavaScriptu..........................267
Obsługa błdów.............................................................................................................................267
Komunikacja z modułem rozszerzaj:cym.....................................................................................268
Wysyłanie polece; do odtwarzacza RealPlayer............................................................................269
Metoda DoPlay().....................................................................................................................269
Metoda DoStop().....................................................................................................................270
Metoda SetMute() ...................................................................................................................270
Metoda SetVolume()...............................................................................................................270
Wskazywanie pliku do odtworzenia..............................................................................................270
Dalsze mo%liwoci.........................................................................................................................271
Interfejs flashowy...............................................................................................................272
Kompilacja elementów.......................................................................................................274
Doł:czanie zewntrznego pliku ze skryptem JavaScriptu ............................................................274
Ustawianie globalnych właciwoci za pomoc: skryptu JavaScriptu...........................................275
Osadzanie klipu wideo ..................................................................................................................275
Znaczniki <OBJECT> i <EMBED> osadzaj:ce film RealPlayer.................................................275
Rozdział 13. Tworzenie dwiku.............................................................................277
Dlaczego dwik? .........................................................................................................................277
Wprowadzenie do dwiku cyfrowego.........................................................................................279
Jako dwiku..............................................................................................................................281
Sprz+t..................................................................................................................................283
Dobór i ł:czenie sprztu..........................................................................................................283
Typowe konfiguracje.....................................................................................................................286
Oprogramowanie.................................................................................................................295
Tworzenie prostej kompozycji......................................................................................................296
Moja wczeniejsza kompozycja....................................................................................................302
Jeszcze kilka porad i wskazówek............................................................................................303
Nagrywanie materiału sesyjnego...................................................................................................307
Rozdział 14. Optymalizacja dwiku......................................................................309
Optymalizacja d*wi+ku.......................................................................................................309
Kompresja sygnału dwikowego ..........................................................................................310
Korekcja widma......................................................................................................................311
Program Sound Forge .............................................................................................................311
Próbkowanie materiału sesyjnego...........................................................................................313
Moduły rozszerzaj:ce programu Sound Forge .......................................................................317
Przetwarzanie cie%ki dwikowej..........................................................................................322
6
Flash. Filmy i dwik. Techniki zaawansowane
ów....................................................................................................331
Przygotowywanie ptli na potrzeby Flasha...................................................................................337
Rozdział 15. Dynamiczne odtwarzanie dwiku we Flashu..................................343
Mo%liwoci dwikowe Flasha .....................................................................................................343
Sterowanie dwikiem za pomoc: skryptów..........................................................................348
Mechanizm interaktywnej CcieDki d*wi+kowej..................................................................354
Wybór i testowanie ptli .........................................................................................................354
Interaktywna cie%ka dwikowa — przemylenia ................................................................355
Tworzenie interaktywnej cie%ki dwikowej ..............................................................................356
Struktura mechanizmu ............................................................................................................357
Integracja interaktywnej cie%ki dwikowej z innym plikiem FLA............................................363
Rozdział 16. Komercyjna prezentacja flashowa....................................................369
Zadanie..........................................................................................................................................369
Inspiracja.................................................................................................................................370
Rozwi:zanie............................................................................................................................371
Struktura projektu..........................................................................................................................374
Zanim uruchomisz Flasha.......................................................................................................374
Składanie całoci we Flashu..........................................................................................................375
Dodatek A Teoria dwiku cyfrowego....................................................................387
Natura dwiku .............................................................................................................................388
Propagacyjna reprezentacja dwiku......................................................................................388
Sinusoidalna reprezentacja dwiku.......................................................................................388
Prosta filtracja ...............................................................................................................................390
Szeregi Fouriera i harmoniczne ..............................................................................................390
Dwik cyfrowy............................................................................................................................394
Szum........................................................................................................................................397
Skorowidz..................................................................................................................407
Tworzenie d*wi+ku na potrzeby Internetu.........................................................................325
Dwik w formacie MP3...............................................................................................................325
Jcie%ki dwikowe........................................................................................................................328
Tworzenie ptli i bridge

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • asael.keep.pl