[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Nauczanie rzutu kołem.
CELE GŁÓWNE
UMIEJĘTNOŚCI: nauczanie rzutu kołem.
WIADOMOŚCI: zapoznanie się z technikami rzutu kołem oraz nauka celności
SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA: wytrzymałość, siła,
AKCENT WYCHOWAWCZY: bezpieczeństwo , poczucie odpowiedzialności
Miejsce: Tama
Czas lekcji: 45 min
Ilość ćw.: 10 osób
Przyrządy i przybory: Koło ratunkowe, rzutka ratunkowa
Prowadzący : Flaum Arkadiusz
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas
Uwagi organizacyjne i metodyczne
I. cz.
Wstępna
1. Zbiórka.
2. Powitanie.
3. Sprawdzenie stanu osobowego
1’
Prosimy o zdjęcie zegarków, łańcuszków, pierścionków itp.
II. cz.
Motywacja do zajęć
1. Podanie tematu zajęć.
2. Omówienie przebiegu zajęć.
3. Wstęp do zajęć.
Akcja ratunkowa powinna być zawsze przeprowadzona w taki sposób, aby przy zapewnieniu skuteczności działania zminimalizować zagrożenie życia i zdrowia ratowników. Przy ratowaniu tonącego należy działać w taki sposób, aby pomoc była szybka, ale aby ratownik ryzykował jak najmniej. Jeżeli tonący zachowuje się przytomnie, to znaczy, jeśli walczy o utrzymanie lub wydostanie się na powierzchnię wody i pozostaje w zasięgu umożliwiającym podanie mu czegoś, czego mógłby się uchwycić, to należy wykorzystać ten sposób.
4’
III cz.
Część praktyczna na lądzie.
1. Pokaz rodzaju chwytania koła
2. Pokaz rzutu kołem.
7’
Ustawienie do ćwiczeń w parach.
Instruktor udziela rad i poprawia każdą parę.
IV. cz.
Rozgrzewka psychomotoryczna, przygotowanie organizmu do wysiłku.
Rozgrzewka na lądzie:
· krążenia RR w przód, w tył,
· krążenia głowy, ruchy potakujące i negujące,
· w opadzie T w przód – skrętoskłony T,
· w staniu skłony boczne T,
· krążenie RR w podskokach,
· krążenie przedramion, nadgarstków,
· 10 przysiadów,
· w rozkroku przysiad na NL, następnie na NP,
8’
4. Kształtowanie umiejętności, i doskonalenie techniki rzutu kołem
Nauka chwytania koła 3 sposobami
Chwytani dwoma rekami
Chwytanie jedna reka za Linke
Chwytanie jedna ręką za koło
Rzut kołem każdą z 3 sposobów
Próba celności
Rzuty kołem do wyznaczonego celu
20
5. Uspokojenie organizmu
1. zabawa ożywiająca
3’
Prowadzący jest sędzią
6. Czynności organizacyjne i dydaktyczno-wychowawcze.
1. Podsumowanie i omówienie zajęć.
2. Pochwała wyróżniających się kursantów.
2’
Należy zwrócić uwagę na wychodzenie z wody w odpowiedni sposób
[ Pobierz całość w formacie PDF ]