[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Flash 8. Techniki zaawansowane.
Klatka po klatce
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Russell Chun, H. Paul Robertson
T³umaczenie: Aleksander Lam¿a (wstêp, rozdz. 1 – 7),
Rafa³ Joñca (rozdz. 8 – 13, dod. A, B)
ISBN: 83-246-0369-7
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 672
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Wykorzystaj wszystko, co oferuje Ci Flash
Stwórz z³o¿one animacje
Kontroluj obiekty za pomoc¹ jêzyka ActionScript
Po³¹cz film wykonany we Flashu z baz¹ danych
Macromedia Flash 8 nie jest po prostu programem do tworzenia animacji wektorowej.
Zawiera on równie¿ — a mo¿e przede wszystkim — potê¿ny jêzyk programowania
ActionScript, wykorzystywany do wielu zadañ zwi¹zanych z tworzeniem interaktywnych
prezentacji multimedialnych i witryn WWW. Dopiero u¿ycie ActionScriptu ujawnia
prawdziw¹ potêgê Flasha. Dziêki temu w pe³ni obiektowemu jêzykowi mo¿na uzyskaæ
efekty niemo¿liwe do osi¹gniêcia za pomoc¹ narzêdzi rysunkowych i animacyjnych Flasha.
W ksi¹¿ce „Flash 8. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce” znajdziesz omówienie
technik zwi¹zanych ze stosowaniem jêzyka ActionScript. Poznasz podstawy tego
jêzyka, a tak¿e dowiesz siê, w jaki sposób pisaæ skrypty i do jakich obiektów je
do³¹czaæ. Nauczysz siê kontrolowaæ za jego pomoc¹ elementy graficzne, dŸwiêkowe,
tekstowe i nawigacyjne umieszczone w prezentacji. Zdobêdziesz wiedzê na temat
mo¿liwoœci po³¹czenia witryn WWW tworzonych we Flashu z zewnêtrznymi plikami,
przegl¹dark¹ internetow¹ i serwerem, na którym s¹ one publikowane. Znajdziesz tu
tak¿e informacje o wykrywaniu i usuwaniu b³êdów w skryptach.
W ksi¹¿ce poruszone zosta³y nastêpuj¹ce tematy:
zaawansowane narzêdzia animacyjne,
korzystanie z cyfrowego wideo w filmach Flasha,
elementy jêzyka ActionScript,
panel Actions,
tworzenie i u¿ywanie obiektów,
zarz¹dzanie listwami czasowymi,
obs³uga klawiatury i myszy,
komunikacja z serwerem i przegl¹dark¹,
pobieranie danych z zewn¹trz,
sterowanie elementami graficznymi i dŸwiêkiem.
Odkryj niesamowite mo¿liwoœci Flasha i ActionScriptu!
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Spis treści
Wstęp
11
Część I Zaawansowane animacje
17
Rozdział 1.
Tworzenie złożonych projektów 19
Sposoby automatycznego tworzenia animacji ruchu .............................. 20
Sposoby automatycznego tworzenia animacji kształtu ........................... 31
Tworzenie efektów specjalnych (tylko w wersji Professional) ............... 38
Animowane i złożone maski ................................................................... 42
Rozdział 2.
Praca z wideo 55
Importowanie wideo do Flasha ............................................................... 56
Uaktualnianie i podmienianie filmów ..................................................... 68
Dodawanie elementów Flasha do wideo ................................................. 70
Rotoskopia ............................................................................................... 74
Część II Podstawy języka ActionScript
77
Rozdział 3.
Posługiwanie się językiem ActionScript 79
Obiekty i klasy ........................................................................................ 80
Metody i właściwości .............................................................................. 81
Używanie notacji kropkowej ................................................................... 82
Więcej na temat interpunkcji ................................................................... 84
Panel Actions ........................................................................................... 85
Edytowanie kodu ActionScript ............................................................... 96
Używanie obiektów ................................................................................. 99
Funkcje .................................................................................................. 113
Stosowanie komentarzy ......................................................................... 114
Część III Zarządzanie listwami czasowymi i komunikacja 115
Rozdział 4.
Więcej o przyciskach i detektorach zdarzeń 117
Zdarzenia i detektory zdarzeń ............................................................... 118
Klasa Button .......................................................................................... 118
5
 Spis treści
Niewidoczne przyciski .......................................................................... 123
Automatycznie animowane przyciski ................................................... 125
Animowane przyciski i symbole klipów filmowych ............................. 126
Złożone przyciski .................................................................................. 130
Możliwości śledzenia przycisków ......................................................... 135
Właściwości przycisku .......................................................................... 138
Klip filmowy jako przycisk ................................................................... 144
Obsługa klawiatury ............................................................................... 151
Obsługa myszy ...................................................................................... 158
Menu podręczne .................................................................................... 166
Tworzenie powtarzających się akcji z wykorzystaniem zdarzenia
onEnterFrame ........................................................................................ 173
Tworzenie powtarzających się akcji z wykorzystaniem setInterval() ... 175
Podsumowanie — zdarzenia i detektory zdarzeń .................................. 180
Rozdział 5.
Praca z wieloma listwami czasowymi 181
Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych ......................... 182
Ścieżki adresowe ................................................................................... 183
Bezwzględne i względne ścieżki adresowe ........................................... 187
Używanie akcji with do adresowania klipów filmowych ...................... 195
Zasięg .................................................................................................... 197
Klipy filmowe jako kontenery ............................................................... 202
Rozdział 6.
Zarządzanie komunikacją zewnętrzną 207
Komunikowanie się przez przeglądarkę internetową ............................ 208
Ładowanie zewnętrznych filmów Flasha .............................................. 232
Ładowanie zewnętrznych obrazków ..................................................... 246
Komunikacja z zewnętrznym wideo ..................................................... 249
Stosowanie projektorów i akcji fscommand .......................................... 258
Komunikowanie się z drukarką ............................................................. 262
Wykrywanie środowiska odtwarzania filmu ......................................... 269
Wykrywanie postępu pobierania — programy ładujące ....................... 275
Część IV Przekształcanie grafiki i dźwięku
287
Rozdział 7.
Sterowanie klipem filmowym 289
Przeciąganie klipu filmowego ............................................................... 290
Ustawianie właściwości klipu filmowego ............................................. 294
Pobieranie właściwości klipu filmowego .............................................. 297
6
Spis treści
Zmiana koloru klipu filmowego ............................................................ 298
Tworzenie oddziaływania kolorów ....................................................... 304
Stosowanie filtrów do klipu filmowego ................................................ 307
Kontrolowanie kolejności klipów filmowych na stosie ........................ 311
Wykrywanie kolizji klipów filmowych ................................................. 315
Wyznaczanie krawędzi klipu filmowego .............................................. 320
Dynamiczne generowanie klipów filmowych ....................................... 322
Dynamiczne usuwanie klipów filmowych ............................................ 329
Pobieranie poziomu głębokości klipu filmowego ................................. 330
Dynamiczne tworzenie kształtów .......................................................... 334
Skalowanie i zniekształcanie klipów filmowych .................................. 353
Używanie dynamicznych masek ........................................................... 357
Dostosowanie wyglądu wskaźnika myszy ............................................ 361
Podstawy animacji za pomocą języka ActionScript .............................. 364
Rozdział 8.
Sterowanie grafiką rastrową 371
Tworzenie obrazów i dostęp do nich ..................................................... 372
Rysowanie na obiekcie BitmapData ...................................................... 380
Używanie filtrów do modyfikacji obrazów ........................................... 394
Animowanie obrazów rastrowych ......................................................... 401
Rozdział 9.
Sterowanie dźwiękiem 415
Korzystanie z klasy Sound .................................................................... 416
Dołączanie dźwięków ............................................................................ 417
Odtwarzanie dźwięków ......................................................................... 419
Modyfikacja dźwięków ......................................................................... 422
Modyfikacja niezależnych dźwięków ................................................... 424
Przekształcanie dźwięków ..................................................................... 427
Tworzenie dynamicznego sterowania dźwiękiem ................................. 430
Wczytywanie zewnętrznych dźwięków ................................................ 436
Odczyt właściwości dźwięku ................................................................ 438
Wykrywanie zdarzeń dźwięku .............................................................. 441
Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 .................... 443
Część V Praca z informacjami
447
Rozdział 10.
Sterowanie przepływem informacji 449
Zmienne i wyrażenia ............................................................................. 450
Wczytywanie zewnętrznych zmiennych ............................................... 455
7
Spis treści
Przechowywanie i współdzielenie informacji ....................................... 463
Modyfikacja zmiennych ........................................................................ 469
Łączenie zmiennych i dynamiczne referencje ....................................... 472
Testowanie informacji za pomocą instrukcji warunkowych ................. 475
Zapewnianie alternatyw dla warunków ................................................. 480
Wiele instrukcji warunkowych — tworzenie rozgałęzień ..................... 482
Łączenie warunków z operatorami logicznymi ..................................... 488
Pętle ....................................................................................................... 490
Rozdział 11.
Sterowanie tekstem 495
Wejściowe pole tekstowe ...................................................................... 496
Dynamiczne pole tekstowe .................................................................... 498
Opcje pól tekstowych ............................................................................ 500
Łączenie tekstu ...................................................................................... 503
Wyświetlanie tekstu w formacie HTML ............................................... 507
Animacja pól tekstowych ...................................................................... 512
Właściwości klasy TextField ................................................................. 515
Dynamiczne generowanie pól tekstowych ............................................ 526
Modyfikacja tekstu w polach tekstowych ............................................. 530
Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewnętrznych
arkuszy stylów ....................................................................................... 541
Modyfikacja zawartości pola tekstowego ............................................. 544
Klasa Selection ...................................................................................... 544
Sterowanie aktywnością pól tekstowych ............................................... 545
Sterowanie zaznaczeniem w polach tekstowych ................................... 548
Wykrywanie zmian w polu tekstowym ................................................. 552
Klasa String ........................................................................................... 555
Analiza ciągów znaków ......................................................................... 556
Aranżacja tekstów ................................................................................. 562
Modyfikacja tekstów ............................................................................. 567
Rozdział 12.
Modyfikacja informacji 569
Obliczenia przy użyciu klasy Math ....................................................... 570
Wyliczanie kątów za pomocą klasy Math ............................................. 571
Wykorzystanie funkcji sinus i cosinus do ruchu pod kątem ................. 579
Obliczanie odległości za pomocą klasy Math ....................................... 583
Generowanie liczb losowych ................................................................. 588
Organizacja informacji przy użyciu tablic ............................................ 591
8
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • asael.keep.pl