[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Do całej operacji wymiany tarcz i klocków potrzebnych jest kilka drobiazgów:
1. czas około 1,5h
2.troszkę chęci
3.klucz do kół z ewentualną złodziejką
4.podnośnik samochodowy
5.klucz grzechotka z nasadką 15 bez przedłużki
6.młotek
7.śrubokręt
8.szczotka druciana
Pierwsza czynność:
Popuszczenie śrub i podparcie auta na podnośniku.
Po zdjęciu koła naszym oczom ukazuje się tarcza hamulcowa wraz z zaciskiem
Kolejną czynność: Odkręcamy 2 śruby (15-nastki) które trzymają zacisk hamulcowy
przytwierdzony do elementu zawieszenia. Najlepiej tą czynność jest wykonać przy maksymalnym
skręcie kół (ze względu na lepszy dostęp )
kiedy śruby zacisku są odkręcone ( z początku odkręcania powstaje bardzo silny opór ze względu
na to iż śruby są przykręcone na klej )
Śrubokrętem cofnąć tłoczek klocka w kierunku do komory silnika do poczucia oporu (czynność tą
należy wykonać ponieważ rant powstały na tarczy nie pozwala na wyjęcie zacisku z klockami )
kiedy zacisk mamy juz wyjęty wyjmujemy klocki hamulcowe
ja pomagałem sobie śrubokrętem aby je wypchnąć
w miejsce starych zużytych klocków wstawiamy nowe także pomagałem sobie śrubokrętem lekko
naciskając na blaszkę dociskową klocka aby łatwiej wskoczyła w żądane miejsce
następnie opukujemy delikatnie tarcze hamulcowa by pomóc jej w zluzowaniu się nie jest ona
niczym przykręcona do piasty kiedy tarcza się zluzuje zdejmujemy ja (oczyszczamy elementy
szczotką drucianą ) i wkładamy nową tarczę
Zakładamy zaciski na tarczę, dokręcamy śruby GOTOWE. ;)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]